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La pregunta del millón sería algo así: ¿ de verdad la Canon EOS 6D Mark II es tan mala como dijeron los primeros análisis, o es una cámara más que digna teniendo en cuenta su precio y que es de Canon ?

La otra pregunta del millón, sería, claro está, algo así: ¿ sobres, maletines o baúles ?

Os recuerdo que se despotricó bastante de ella sobre todo en ruido y rango dinámico, poniéndola a la altura de las mejores APS-C, que ya es decir.

Bueno, Ken no habla específicamente de nada de ello, pero si que tenemos la famosa secuencia de “hogar y reloj” a todas las sensibilidades. Ahí podréis evaluar muy bien el ruido, aunque es casi imposible decir nada del rango dinámico.

Yo no me quiero meter en berenjenales de los que seguramente me costaría salir, y por ello os pongo aquí solo sus clásicos apartados de: lo nuevo, lo bueno, lo malo, y lo que echa en falta.

New:

New since the original Canon 6D:

  • 26 MP, up from 20 MP.
  • 6.5 FPS, up from 4.5 FPS.
  • 45 AF points, up from 11.
  • As-shot 4:3, 1:1 square and 16:9 crop modes (even the 5D Mk IV doesn’t have these!).
  • New, additional control button near the shutter button.
  • Flipping LCD.
  • Touch-screen LCD.
  • Bluetooth.
  • NFC.
  • GPS now has a Mode 2 option that turns off the GPS when the camera is off to save your battery. The original 6D left the GPS on all the time if you had it activated.

Good:

  • This and the original 6D are the lightest full-frame DSLRs ever. Sony’s top full-frame mirrorless cameras aren’t much lighter.
  • Superb technical image quality.
  • In-camera, as-shot 4:3, 1:1 (square) and 16:9 crops.
  • Works flawlessly with all Canon EF lenses made since 1987; never any incompatibilities which are a growing sore spot with the once-great Nikon system.
  • Quiet shutter mode.
  • Weather resistant.
  • High quality domestic Japanese production, not offshored to China or Thailand like Sony or Nikon.
  • 100% USA-based high-quality technical support at (800) OK-CANON.

Bad:

  • Rotation sensor not always accurate; some images occasionally might be rotated the wrong way.

Missing:

  • No built-in flash.
  • No facial recognition for regular shooting, so you have to select focus points manually when photographing people — a big slow-down compared to most mirrorless and higher-end DSLRs today.
  • No second card slot.
  • No automatic LCD brightness control.
  • No rear thumb-nubbin controller.
  • 45 AF points, but like all full-frame DSLRs, they’re all in crammed into the center.
  • 4K video only in Time Lapse mode; regular video is 1,080 maximum.
  • Cropped modes are good, but the finder only shows crop lines — it doesn’t gray-out the cropped areas.

Hala, poneros las gafas de ver de cerca, ánimo y a la faena.

Corolario solo para masoquistas:

Con el único propósito de que sufráis lo que no está escrito dejándoos los ojos en la secuencia del famoso hogar con reloj, os pongo a continuación el mismo análisis pero de la 5D Mark IV.

En este caso la pregunta del millón cambia y sería algo así: ¿ se justifica que la 5D4 valga casi el doble ?

Y ahora, por cortesía de Photons to Photo, bueno en realidad no, por cortesía mía, pero a partir de la info de Photons to Photo:

Rango dinámico: azul = 5D Mark IV, negro = 6D Mark II.

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